Täljerevyn

En revy i Södertälje med politiker, händelser och aktualiteter under luppen!

En författares bekännelser

Lördag 8 decenber

Läste om revyn i tidningen. Där stod vad den skulle handla om.

Tänkte: skönt att få veta det, eftersom vi inte börjat skriva på den än.

Åt frukost och gick därefter och la mig igen. Drömde om en karavan med cementbilar på väg till Maren. Vaknade kallsvettig. Åt lunch: tre löskokta champinjoner och ett flak rå köttfärs.

Gick och la mig igen. Drömde att jag ringde runt till mina författarkollegor och drog några av mina skämt. Alla skrattade. Rev besviket sönder alla mina manus.

Försökt logga in på bloggen och möttes av beskedet YOUR COMPUTER WILL SELF-DESTRUCT IN 10 SECONDS.

Erinrade mig ett liknande meddelande från mitt senaste besök i tvättstugan, då min finaste kostym drabbades av samma öde som Alariks Marenförslag.

Fortsatte drömma konstiga saker och vaknade inte förrän det var läggdags. //Torbjörn Wrighed

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Hasse Q
skriven :

Ojoj! ja det låter ju som en vanlig dag i en författares liv ;)
Vill bara påpeka att redan nämda författare är den som nu leder "skrivna sketchligan". Så helt utan material är vi ju inte.