Täljerevyn

En revy i Södertälje med politiker, händelser och aktualiteter under luppen!

Katastrofberedskap

Onsdag kväll beslutade jag att lämna Södertälje-perspektivet och rikta in skrivandet mot rikspolitiken. Började en sketch med följande replik:

"En nota på 900 kronor och jag är bara salongsberusad? Det var en katastrof jag inte hade beredskap för."

Sen kom jag inte längre. Ringde runt till några av regeringens f.d. ministrar för att fråga om de ville göra ett gästinhopp i revyn. Alla sa nej, via sina ombud. Jag antar att de kommer att förbruka sina permissioner redan under jul och nyår. Vår premiär är ju inte förrän 18 januari.

 Löprundan i Kusens backe gick ovanligt segt ikväll. Håller väl ungefär samma fart som jorden snurrar runt sin egen axel och följden blir att man i princip springer på samma ställe hela tiden utan att komma nånstans.

 För att samla inspiration läser jag åter Woody Allens 60- och 70-talskåserier, nu på originalspråk. Han grubblade på mycket som fortfarande är aktuellt. "Finns det ett liv efter detta, och i så fall: kommer man kunna att få tillbaka växel på en 20-dollarssedel?"

 En svår fråga även i Sverige 2007, inte bara därför att dollarn står i 6,5847 kr.

 En annan Woody Allen-favorit är: "Inte nog med att Gud inte finns, försök bara få tag på en rörmokare på en söndag."

 Manusarbetet på övertid fortsätter...//Torbjörn Wrighed 2007-12-19

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: