Täljerevyn

En revy i Södertälje med politiker, händelser och aktualiteter under luppen!

Hög tid att vara rolig

Söndag 21 december: kollationering genomförd.

Hög tid för bloggning igen. I normala fall är man som författare färdigskriven = ledig över julen, men nu när premiärdatumet är förskjutet en vecka (23 januari 2009) så har man själv förskjutit sin självdisciplin och knappt åstadkommit något alls.

Läste en nyligen bok om en filmregissörs liv. "All mistakes are made in pre-production", sa redan Alfred Hitchcock på sin tid. På svenska: "Alla misstag görs i förarbetet." Vilken tur att man inte har gjort nåt än!

Fast lite har det väl blivit. Och idag på kollationeringen var det till och med några som skrattade. Måste varit något roligt som hände utanför fönstret.

Nya Stadshuset var fint, men hissen upp till logerna på plan 2 lät som ett gäng stålkulor inslängda i en torktumlare.

När jag gick hem tittade jag upp mot S:ta Ragnhild i neon på Stadshusets fasad. Hon tittade förebrående på mig och jag gick in mot stan, nedtryckt av lutheranska skuldkänslor. Sätt fart och börja jobba, Tobbe! //Torbjörn Wrighed, förf.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: