Täljerevyn

En revy i Södertälje med politiker, händelser och aktualiteter under luppen!

Nertränade!

Ja, nu har vi kommit in i den fasen hockeytränare kallar för nertränade spelare.
Vi vet hur och vad men den riktiga matchgnistan har ännu inte infunnit sig.
Det är stämmor hit och repliker dit och även test av matchtröjor:-)
Dessutom är man till mans lite trötta på varandra!
Nu har ju vi varit med en stund så vi vet att detta är en naturlig fas som kommer att försvinna efter premiär:-))
Johan kör för fullt
Vi skriver nytt hela tiden och buntar på oss en hel del material som kanske ska användas.
Vi som varit med den senaste femton åren vet även att Hasse kommer få en två tre nya texter på premiärdagen.Sen kommer scengolv och monitorer att se ut som min kylskåpsdörr, full med lappar och "att göra listor"
        
Dessutom tränas det på blockflöjt vilket kan få det mest sammansvetsade gäng att bryta ihop och flytta till motala!
                                                         
Men vaddå! Liksom vårt kära SSK, när det gick som sämst för dem så håller vi huvudet kallt!

Vi kommer nog vilja umgås med varann även efter årets revy!

/Skrivet av Owe som tyckt att han har annat att göra än att sitta och blogga klockan 00,30:-)
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Astrid
skriven :

Det låter betydligt mer spännande än tv´s reklam för nya program.....en timmes underhållning som ska heta "I huvudet på Carolina Gynning"
- men hallå! vem vill titta på en svart ruta i en timme?

2 Hasse Q
skriven :

Jag kan nog hålla med dig om det ;)
Välkommen den 18:e för lite riktig underhållning.
mvh
Hasse Q

3 Astrid
skriven :

Tack! Kommer tyvärr inte förrän den 19:e....missar vi alla "nybörjarblunders" då? :)

4 Hasse Q
skriven :

Nejdå, vi är som vanligt helt färdiga till premiär ;) Nja, jag är glad om jag har lärt mig all text till sista föreställningen.

5 Astrid
skriven :

Förresten, vaddå nertränade....? Johan ser snarare gipsad ut! Är ni så osams? ;)

6 Hasse Q
skriven :

Det är våra berömda repsockor ;)Lokalen där vi tränar är uppvärmd av kommunen så vi hoppas på värme framåt midsommar ;)

7 Nilsson family
skriven :

Ser fram emot revyn i år OXÅ! Vi kommer minst 30 pers den 2 februari! Vill passa på att gratulera Owe som fyller 43 i dag den 12 januari! Tänk vad han blivit stor!!!

8 Owe
skriven :

Tackar! men jag hade bestämt för mig att det var 33!!
Men jag kan ha fel , för första gången i mitt liv:-))
vi ses den 2.a!