Täljerevyn

En revy i Södertälje med politiker, händelser och aktualiteter under luppen!

Speciella uppgifter!

Äntligen!

Dags för mitt favoritjobb! Revyn sätter igång och jag får köpa, leta, låna, lirka fram och bygga det som behövs. Det som började som ett glatt missförstånd har blivit en återkommande uppgift.


 Tidigare har jag byggt bomber, jagat getter på Torekällberget, köpt rosa läppstift till Johan och  krävt vänners yxor, portföljer, kikare, cigaretter och andra bra grejor. Full av förväntan går jag dit; laddad. Vad ska jag fixa nu?


Men det här året vet jag inte... Jag får mycket speciella order;

-Kaffetermos!

-Bullar

-Glöm inte min öl!

-Fiskespön...

-... nää, jag ska pimpla!

-Har du ballonger?


Ska ni på semester?

Den här revyn är en mardröm för en rekvisitör som vill jobba...


Nena (rekvisitör och spotskötare)

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: