Täljerevyn

En revy i Södertälje med politiker, händelser och aktualiteter under luppen!

Elak eller snäll?

Varje år så stöter jag på Täljebor som har säger "- I år är ni väl elaka va?".
Tja, det är vi väl brukar jag säga då. Att vara elak är ju inte detsamma som att vara rolig, eller ens sann. Vi i Täljerevyn vet att verkligheten öveträffar dikten. Allt som vi säger om folk eller beslut som vi skämtar om är sanna och baseras på dokumenterad fakta och det är roligt bara det. Sen spetsar vi situationen så den blir kul och ibland helt absurd.

Ett bra exempel är ju våra kära Telgetubbisar. Det var ren fakta i en komisk situation. Och det kanske finns anledning att damma av dom där dräkterna igen eftersom den budgeterade slutsumman väl övestiger det som vi sa i sketchen för två år sedan.

Ett elakt skratt är ett kort skratt som slutar när byxerna dras upp.
Ett gott skratt är ett skratt som lever länge och som man kommer tillbaka till.

På manusmöterna skrattar vi alltid gott, och länge ;)
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Urban i Ronnebyrevyn
skriven :

Apropå Telgetubbisarna: Min systerson är fem år. Häromdagen bad han mig plocka fram dvd:n "från revyn". Vilken revy, frågade jag, den som jag är med i? Nä, den med Telgetubbisarna skulle det vara. Alltså inspelningen från revy-SM. Den mindes han än. Vuxna människor som leker teletubbies är roliga, även för den som är för liten för att fatta ett enda dugg av de politiska turerna. Ett gott exempel på en sketch som har något för både gammal och ung!

2 Tinkey Winkey
skriven :

oj, vad roligt!
Hälsa din systerson från alla glada Tubbisar ;)