Täljerevyn

En revy i Södertälje med politiker, händelser och aktualiteter under luppen!

Pröva material

Idag var jag och Owe på en julfest eller snarare julavslutning på kommunen. I publiken satt politiker och tjänstemen. Många måltavlor för våra skämt och gliringar. Vi skulle underhålla en liten stund och själklart så snackade vi om den kommande revyn.

På ett lättsamt och enkelt sätt babblade Owe och jag oss igenom året som gått, olika ämnen som vi "kanske" tar upp och frågade publiken om vad dom ville att vi skulle ta upp.

Sen tog vi en rykande färsk sketch av Torbjörn Wrighed "Södertälje  år 2018" och läste den helt enkelt.
Det är ju alltid ett bra betyg om publiken skrattar vid själva uppläsningen. Jag måste säga att Wrigheds text fick beröm godkänt. Några "showstoppers" blev det mellan fnissen. En skruvad framtidsversion är lite kittlande minsann.

Det var i allafall väldigt kul att göra detta. Jag tror att förväntningarna om en rolig revy fortfarande finns bland publiken vi uppträdde för ikväll.

Nu trappar jag ner lite inför julen så ses vi efter med repetitionsreflexioner (jobbigt ord).

God Jul alla!

JulHasse!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: