Täljerevyn

En revy i Södertälje med politiker, händelser och aktualiteter under luppen!

Slussholmen - ett nytt Alcatraz?

Tisdag 11 december:

Såg en favorit-DVD i repris. Eddie Izzards "Dress to kill" från 1998. Inspelad i San Francisco. Inledningen med en "fångtransport" av turister till Alcatraz gav mig en lysande idé. Varför inte göra om Slussholmen i Södertälje till ett fängelse? Problemet är att man måste ha riktiga fångar där i minst 30 år, för att bygga en rejäl legendstatus, men sen...?

Vilken turistinvasion till vårt kära Södertälje, när fängelsemuséet SLUSSHOLMEN öppnar år 2037!

Ringde omedelbart upp stadshuset - långt efter stängningsdags - och pratade med en städerska som lät verkligen positiv.

Får jag en sådan idé till, så får Träffpunkt Tälje verkligen svårt att hålla semesterstängt under sommaren, den saken är klar.

Insåg plötsligt att jag inte längre är revyförfattare, utan Södertäljes ledande turistguru.

Belåtet sträckte jag ut mig i soffan, fick massvis med roliga revyidéer men brydde mig inte om att skriva ner dem. //Torbjörn Wrighed

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: