Täljerevyn

En revy i Södertälje med politiker, händelser och aktualiteter under luppen!

Sista vilan före spurten

image22

I helgen körde vi hårt med dubbelföreställning på lördan.

Både Owe och jag kände oss väldigt slitna. Ja, då säger den lustige att "åldern tar ut sin rätt" eller "Ni är ju inte 25 år längre". Nä det såklart men jag har en annan teori som passa mig bättre.
Scenbygget i Assyriskas lokaler är i grunden höga podier. Det är ganska kompakt och vart vi än går så måste vi "klättra" i någon smal trapp.

Vi hoppar, springer med kutande ryggar, ålar oss emellan klädhängare och avsattser. Det är slitigt för kroppen. Owe och jag är ju inga träningsmoguler direkt så det märks liksom ganska snart i kroppen när vi måste röra på oss.

Inget fel med lokalerna i Assyriska kulturhuset men dom är inte anpassade för stora revyföreställningar rent kroppsligt ;)

Vi längtar tillbaka till Estrad när vi sitter i sminket.
Hoppas renovering och nybygget blir klart till 2009 i alla fall.

Hasse Q
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: