Täljerevyn

En revy i Södertälje med politiker, händelser och aktualiteter under luppen!

Hästens sång!

På begäran kommer här texten till Hästens sång där han minns hur det var förr!

1

Sitter ensam på mitt berg

Som nu fått en annan färg

Förr var marken täckt av snö

Och mitt stall va fullt av hö

nu är berget hårt och kallt


2

Förr gick människorna hit

Och man fick en sockerbit

Nu har känslan helt smält bort

Den är av en annan sort

Snart står man på transport


Refr

Ja jag minns mitt berg så underbart

Där jag trava fram i maklig fart

Ja jag minns mitt berg

Alla vännerna Ja jag minns dom

(Ja jag minns mitt berg)


3.

Nu har Malki byggt pallats

Alla 40 + tar sats

Jag besökte Jacobs klubb

För att stöta på ett sto

Men kom hem med gammal ko!


Refr.

Ja jag minns mitt berg så underbart

Där jag trava fram i maklig fart

Ja jag minns mitt berg

Alla vännerna Ja jag minns dom

Ja jag minns mitt berg


Oh jag kan höra änder låta än

ÅH! Låt det bli som förr i ankdammen!


Refr.

Ja jag minns mitt berg så underbart

Där jag trava fram i maklig fart

Ja jag minns mitt berg

Alla vännerna Ja jag minns dom

Ja jag minns mitt berg



Text: Owe Lidemalm+den roligaste raden med sto och ko: Johan Boding!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Margrete
skriven :

Kan det vara "don efter person" - det där med 40+ gäller väl hingstar också eller?;) Åtminstone om man får tro på revyns "gammalt datum-sketch"!

2 Hasse Q
skriven :

Jo, det gäller väl åt båda hållen ;)

Hasse Q